نحوه انتخاب کوله پشتی زنانه

Monday، ۱ Khordaad ۱۴۰۲

خرید اینترنتی کوله پشتی سخت است. آیا به اندازه کافی بزرگ، به اندازه کافی سبک است و جیب های مناسبی برای من دارد؟ همه اینها سوالات مهمی هستند. در این مقاله از دیوید جونز، ما بر روی اجزای حیاتی یک کوله پشتی استثنایی تمرکز می‌کنیم. ما مدل‌های برتر موجود در بازار را مقایسه کردیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را در دسته‌های زیر شناسایی کردیم: راحتی و تعلیق، وزن، سیستم‌های سازمانی و قابلیت تنظیم.

سبک های کوله پشتی

هیچ سبک کوله‌پشتی بهتر از دیگری نیست، اما سبک هایی وجود دارند که بیشتر از دیگران به شما می‌آیند. در نظر بگیرید که قصد دارید برای یک شب یا آخر هفته، سفرهای مجردی داشته باشید. اگر در مسیری طولانی پیاده‌روی می‌کنید، اولویت دادن به کوله های سبک‌تر ممکن است برایتان مهم‌تر از سفرهای کوتاه‌تر باشد. کسانی که بارهای سنگین را برای کوهنوردی یا راهنمایی حمل می کنند، باید بیشتر روی راحتی، بالشتک و ظرفیت تمرکز کنند. هر کدام کوله پشتی کوهنوردی به سبک شخصی و پارامترهای جغرافیایی منحصر به فرد است.

اوقات فراغت

برخی از کوهنوردان ترجیح می دهند توقف کنند و گل رز را بو کنند. آنها آهسته و پیوسته حرکت می کنند و روی پوشش مسافت زیادی تمرکز نمی کنند. این سبک کوله گردی آرام است و معمولاً زمان زیادی را برای عکاسی، شنا در دریاچه ها و زمان استراحت در کمپ لازم دارد. نگرانی کمتری برای وسایل سبک وزن و فشرده وجود دارد و کوهنورد می تواند در ازای راحتی بیشتر، یک یا دو پوند اضافی حمل کند.

این سبک خاص مسافت های کوتاه تری را در روز پوشش می دهد و معمولاً از سفرهای کوتاه تری لذت می برد. اگر دوست دارید همه چیز را به جز سینک آشپزخانه روی سرهم بندی های کوله پشتی خود بیاورید، ویژگی هایی که بسیار مهم خواهد بود، راحتی کوله با بارهای سنگین تر و ظرفیت آن است. اولویت پایین تر ممکن است جیب های دسترسی سریع باشد که به شما امکان می دهد در حالی که هنوز کوله را پوشیده اید به وسایل خود برسید، زیرا استراحت می تواند مکرر و آرام باشد.

سبک و سریع

اگر در درجه اول به وزن و توانایی خود در طی کردن سریع مسافت ها اهمیت می دهید، در این دسته از کوله گردها قرار می گیرید. این کوهنوردها ممکن است برخی از تجملات را به نام حمل کوله ای با وزن سبک تر و وسایل کمتر قربانی کنند. چه 75 مایل در 5 روز پیاده روی کنید و چه 2000 مایل در 5 ماه، این کوهنوردها بیشترین توجه را به کاهش وزن و بهینه سازی سیستم تعلیق می کند تا برای طی مسافتی راحت و بی بند و بار بمانند. جیب‌های در حال حرکت به این کوهنوردها اجازه می‌دهند بدون توقف به وسایل و تنقلات دسترسی داشته باشند، اولویت اصلی هستند، بنابراین می‌توانید کالری زیادی را بدون کاهش سرعت بسوزانید. کمربندهای باسن و بند های شانه ای ضخیم را می توان به نفع کوتاه کردن اونس کنار گذاشت. بارهای سبک تر نیازی به بالشتک ندارند زیرا فشار زیادی به بدنه وارد نمی کنند.

از طریق پیاده روی

این سبک نیاز به آمادگی و برنامه ریزی بیشتری نسبت به یک سفر تفریحی یا حتی یک سفر یک هفته ای دارد. کوهنوردان به دنبال سادگی و دوام با تعلیق عالی هستند، زیرا بسته ها روز ها برای مدت طولانی استفاده می شوند. شما ممکن است با یکی از این سبک ها یا حتی ترکیبی از آنها آشنا شوید، اما با تعریف سبک و اولویت های خود، می توانید گزینه های خود را بر اساس اندازه، وزن و نیازهای سازمانی محدود کنید. اگر به منطقه ای چالش برانگیز می روید، یک بسته سبک وزن می تواند تفاوت بزرگی در شادی کلی شما ایجاد کند.

فصول، آب و هوا و محیط زیست

اکثر کوله‌گردان‌ها متوجه می‌شوند که ماه‌های تابستان شرایط عالی کوله‌پشتی را با ساعات طولانی روز و دمای گرم‌تر فراهم می‌کند. برای آن دسته از کوله گردهایی که فصل پیاده روی خود را به سه یا چهار فصل افزایش می دهند، ویژگی هایی را که برای راحت بودن به آنها نیاز دارید در نظر بگیرید. بخش اعظم کیسه خواب های گرمتر و لایه های اضافی نیاز به بسته ای با ظرفیت بزرگتر نسبت به کیسه خوابی که صرفاً برای سفر در هوای معتدل استفاده می شود، دارد.

ظرفیت کوله پشتی

یک جستجوی ساده در اینترنت ثابت می کند که ظرفیت توصیه شده برای طول سفرهای مختلف از منبعی به منبع دیگر بسیار متفاوت است. دلیل این امر این است که سبک شخصی، بودجه و اینکه در چه دهه ای توصیه نامه نوشته شده است، همگی بر میزان فضای مورد نیاز شما برای وسایل خود تأثیر می گذارند.

یک نقطه شروع خوب حدود 45 لیتر برای سفرهای آخر هفته، 60 لیتر اگر می خواهید بتوانید 4 تا 5 روز بیرون بمانید و 70 لیتر برای یک هفته است.

اندازه و تناسب

مهم ترین مرحله در اندازه گیری، اندازه گیری طول تنه است. هر فرد با تجربه در یک فروشگاه در فضای باز می تواند به سرعت شما را با یک خط کش تخصصی اندازه گیری کند، اما این کار را می توان در خانه نیز انجام داد. یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر بردارید: فاصله مهره های C7 خود را مستقیماً تا ارتفاع تاج ایلیاک اندازه گیری کنید. مهره C7 برجسته ترین استخوان پشت گردن شماست. برای پیدا کردن آن، سر خود را به جلو خم کنید. تاج ایلیاک را با قرار دادن دست ها روی باسن در بالای لگن، در حالی که انگشتان در جلو و شست ها به سمت پشت هستند، پیدا کنید. خطی را تصور کنید که بین انگشتان شست شما کشیده شده است. این ارتفاع تاج ایلیاک است که می‌خواهید از آن اندازه بگیرید. همچنین جایی است که مرکز کمربند ران شما باید استراحت کند. طول تنه شما تعیین می کند که چه اندازه ای را سفارش دهید. روش های اندازه گیری از برندی به برند دیگر متفاوت است. برخی از برند ها دارای طول تنه قابل تنظیم هستند و برخی دیگر بر اساس اندازه خریداری می شوند.

مرحله دوم در سایز بندی تعیین سایز کمربند باسن است. کمربند باسن کوله شما باید دور تاج ایلیاک بپیچد. با ایستادن با کمربند ران و بلند کردن یک پا تا زاویه 90 درجه مانند اینکه در حال راهپیمایی هستید، آن را به درستی قرار داده اید یا خیر. کمربند باسن نباید با ران شما تداخل داشته باشد. برخی از بسته‌ها کمربندهای باسن قابل تعویض را ارائه می‌دهند تا بتوانید اندازه مناسب خود را انتخاب کنید، در حالی که برخی دیگر یک کمربند باسن قابل افزایش با یک بخش کشویی اضافی از کمربند پددار دارند. کمربندهای باسن بسیاری از کوله‌های سبک‌تر دارای طول ثابت هستند. با این سبک، بسته به اندازه خود، ممکن است نتوانید بالشتک را به دور تاج ایلیاک خود بپیچید. در نظر بگیرید که آیا تارهایی که از قسمت بالشتک کشیده شده اند، در صورت بارگیری کامل، در پوست شما فرو می روند یا خیر. تارهای پهن‌تر راحت‌تر هستند، در حالی که تارهای 1 اینچی برای برخی دردناک است.

هنگامی که اندازه ای را انتخاب می کنید، ضروری است که آن را در حالی که وزن دارید به پشت خود تنظیم کنید. با بارگیری بسته با 15 پوند یا بیشتر شروع کنید. قبل از قرار دادن بسته، همه تسمه ها را شل کنید. با تسمه های شل شده زین کنید و به جلو خم شوید تا بسته روی پشت شما بنشیند و پایین باسن شما نلغزد.

ابتدا کمربند را ببندید؛ باید دور تاج ایلیاک شما بپیچد. کمربند لگنی زنان جایی است که اکثر وزن باید در آن قرار گیرد. این کمربند باسن را به اندازه ای سفت کنید که فقط این وزن را تحمل کنید.

هنگامی که کمربند به درستی روی باسن شما قرار گرفت، بند های شانه را سفت کنید. بند های شانه ای به طور ایده آل از منحنی طبیعی شانه شما از بالا به پایین پیروی می کنند. سفت کردن بیش از حد باعث می شود که کمربند باسن از روی باسن شما بلند شود.

در مرحله بعد، بند های تثبیت کننده که بالای بند شانه را به بالای قاب متصل می کند، سفت کنید. باید دو بند بالابر بار وجود داشته باشد، یکی در دو طرف. یک اشتباه رایج این است که این بند ها را بیش از حد سفت کنید که این کار باعث می شود، پوشنده فشار بیشتری را از جلوی بند شانه احساس کند.

در نهایت، بند سینه را که دو بند شانه را در سرتاسر سینه شما به هم وصل می کند، سفت کنید. این بند باید طوری تنظیم شود که خیلی بالا به سمت گردن قرار نگیرد و یا خیلی پایین روی سینه شما قرار نگیرد. به نظر می رسد ارتفاع زیر بغل یا کمی بالاتر برای بیشتر افراد مناسب باشد. بند های جناغی باید بند های شانه ای را به سمت داخل بکشند تا هرگونه ساییدگی روی بازوهای داخلی شما برطرف شود. آنها همچنین باید وزن کلی بسته را با کاهش فشار شانه به باسن شما منتقل کنند.

فقط پس از انجام تنظیمات می توانید تعیین کنید که آیا بسته مناسب است یا خیر. زیر بار باید راحت باشد و فشار بسیار کمی به شانه ها وارد شود و بیشتر وزن روی باسن شما باشد. باید به خوبی بدون هیچ نقطه فشاری روی شانه‌ها و باسن قرار بگیرد، طول آن باید به خوبی با نیم تنه شما مطابقت داشته باشد و باید به راحتی و بدون هیچ دردی جا بیفتد. وقتی یک بسته را اندازه می‌گیرید قدم بزنید. در صورت امکان از پله ها بالا بروید. اسکات انجام دهید، پاهای خود را بالا ببرید، با میله های کوهنوردی راه بروید، از روی یک نیمکت بالا بروید و هر کاری را انجام دهید که به شما حس حرکت در زمین های ناهموار را بدهد.

اگر در استفاده از کوله‌پشتی تازه کار هستید، اندازه و قرار دادن یک بسته می‌تواند گیج‌کننده باشد و اندازه‌گیری یا قرار دادن غلط تسمه‌ها می‌تواند منجر به یک سفر ناراحت‌کننده یا دردناک شود. اگر اولین بسته شما باشد، یک تناسب حرفه ای می تواند راه طولانی را به شما بیاموزد که چگونه احساس تناسب مناسب داشته باشید. خرده فروشان در فضای باز منبعی عالی برای کمک به شما در اندازه و نصب هستند.

ویژگی های خاص زنانه

بیشتر، اما نه همه زنان بسته ای را ترجیح می دهند که به طور خاص برای زنان طراحی شده است. تفاوت اصلی بین مدل مردانه و مدل زنانه در این است که این بسته چگونه با اندام هایی با شکل های متفاوت مطابقت دارد.

مدل‌های زنانه اغلب دارای طول نیم تنه کوتاه‌تر، عرض شانه‌های باریک‌تر و کمربندهای کمری هستند که برای زاویه باسن زنان طراحی شده‌اند. هر بدنی متفاوت است و این ویژگی های خاص برای همه خانم ها در نظر گرفته نشده است. برخی از زنان ممکن است متوجه شوند که مدل مردانه یا یونیسکس مناسب‌تر است و مردانی که شانه‌های باریک‌تری دارند، گاهی اوقات مدلی زنانه متناسب با نیازهای خود را بهتر از مدل‌های مردانه پیدا می‌کنند.

انحنای بند شانه کوله های زنانه نسبت به مردان تیزتر است و به بند اجازه می‌دهد تا دور شانه‌های کوچک‌تر بپیچد، بدون اینکه بالشتک یا محدودیت حرکتی را از بین ببرد. بندهای شانه ای منحنی به اندازه کافی متناسب هستند به طوری که در گردن یا بازوهای داخلی شما فرو نروند. انحنا و زاویه کمربندها باسن را منحنی می کند تا کوله پشتی راحت استراحت کند. مزیت خرید یک مدل خاص زنانه، تناسبی است که برای آناتومی شما شکل گرفته است. همانطور که در طول بررسی ما بحث شد، راحتی مهم است! زمانی که برای هر مدت ماجراجویی، چه 2 یا 25 روز خارج از شهر قرار می گیرید، ضروری است که یک کوله حمایتی و مناسب پیدا کنید که در تمام طول روز عاشق آن باشید.

طراحی و پشتیبانی سیستم تعلیق

تعلیق کوله پشتی مستقیماً به تناسب و راحتی آن مربوط می شود. اکثر کوله پشتی های مدرن دارای قاب های داخلی هستند که از ورقه های فلزی یا حتی پلاستیکی سبک وزن یا لوله های درون پارچه استفاده می کنند. کوله پشتی های امروزی دارای یک قاب محیطی هستند که توسط یک پانل مشبک پوشانده شده اند. قاب سفت و سخت از پشت منحنی می شود و تهویه باورنکردنی را ارائه می دهد اما وزن را کمی دورتر از پشت تغییر می دهد. بارهایی که در پشت قرار می گیرند سبک تر و پایدارتر هستند، بنابراین این نوع تعلیق معمولاً در کوله هایی که برای حمل بارهای بسیار سنگین طراحی شده اند استفاده نمی شود.

یکی دیگر از طراحی ها، قاب پشتی فوم است. این طراحی تعلیق وزن را نزدیک به پشت نگه می دارد و بسیار راحت است اما تمایل به ارائه تهویه کمتر دارد. بسیاری از مدل ها فوم را قوس داده اند تا با انحنای طبیعی پشتی مخالفت کنند که جریان هوا را امکان پذیر می کند. این طرح معمولاً با پشت در تیغه‌های شانه و قسمت پایین کمر تماس دارد، در حالی که بسیاری از طرح‌ها با بیشتر یا تمام پشت کوهنورد تماس دارند.

ترجیح یک طرح تعلیق بر دیگری به تناسب و راحتی و همچنین کاربری جغرافیایی بستگی دارد. اگر سفرهای شما در هوای گرم تر متمرکز است، یک پنل پشتی مشبک تهویه مطلوب را فراهم می کند. با این حال، اگر آن را در آب و هوای سردتر می پوشید، ممکن است لایه فوم برای گرمای بیشتر ترجیح داده شود. کوله شما باید پشتیبان بار وزن شما باشد. بیشتر وزن باید روی باسن شما باشد، بنابراین یک کمربند راحت و مناسب برای کمر ضروری است. بالشتک باید به اندازه ای باشد که از خراشیدگی جلوگیری کند و امکان سفری دلپذیر را فراهم کند.

ممکن است یک طرح قابل تعویض برای اطمینان از تناسب مناسب ارائه شود. معمولاً کمربندهای کمر به اندازه کافی قابل تنظیم هستند که نیازی به تعویض کمربند نباشید، اما برای زنانی که کمر در انتهای طیف بسیار کوچک یا بزرگ‌تر دارند، یک کمربند قابل تعویض ممکن است بهترین گزینه باشد. مدل‌هایی با بخش قابل افزایش کمربند کمردار، تطبیق پذیری را برای انواع بدن بیشتر ارائه می‌دهند.

بسیاری از خانم ها در انتخاب کوله ها در بین اندازه ها قرار می گیرند یا هنوز مطمئن نیستند که کدام یک اندازه مناسب است. اگر هنوز در حال رشد هستید یا قصد دارید کوله را با دیگران به اشتراک بگذارید، یک مدل "یک سایز متناسب با همه" با تنظیم طول تنه 5 اینچ یا بیشتر ممکن است بهترین گزینه باشد. برخی از کوله ها هیچ گونه قابلیت تنظیم در طول تنه را ارائه نمی دهند. اینها معمولاً مدل های فوق سبک هستند که قابلیت تنظیم را فدای کاهش وزن می کنند. به طور معمول بهترین تناسب را می توان با کوله ای خریداری کرد که برای طول تنه شما خریداری می شود که دارای چند اینچ تنظیم برای تنظیم دقیق تناسب شما باشد.

سایر ویژگی ها و جزئیات

برخی ویژگی‌ها در کوله‌ها ارائه می‌شوند که ممکن است دلیل اصلی انتخاب آن مدل نباشند، اما اگر بیش از یک بسته برای شما مناسب است، این جزئیات کوچک ممکن است به شما در انتخاب نهایی کمک کند.

جیب ها

مجموعه استاندارد جیب ها محفظه اصلی، دو جیب کناری برای بطری های آب، یک جیب درب بالایی و یک جیب پشتی است. جیب های کمربند باسن بسیار رایج هستند و اندازه آنها بسیار متفاوت است. اگر می‌خواهید تلفنتان برای عکس‌ها یا پیمایش مفید باشد، مطمئن شوید که در جیب کمربند ران قرار می‌گیرد. جیبی که آزمایش کنندگان ما بسته به اندازه و دسترسی آن را دوست داشتند یا از آن متنفر بودند، جیب پشتی بود. مدل‌هایی وجود دارد که ما آزمایش کرده‌ایم و آن ها بیش از 9 جیب مختلف را برای سازماندهی و نگهداری وسایل ارائه می‌دهند و برخی که فقط چند جیب دارند. وقتی نوبت به جیب می‌رسد، لحظه‌ای به نیازها و خواسته‌های خود فکر کنید.

سازگاری با هیدراتاسیون

امروزه به ندرت می توان یک کوله پشتی را پیدا کرد که با مخازن هیدراتاسیون سازگار نباشد. اکثر آنها یک آستین داخلی و یک پورت برای لوله نوشیدنی برای خروج از بسته ارائه می دهند. برخی دارای آستین های بزرگ هستند، در حالی که برخی دیگر فقط می توانند مخازن هیدراتاسیون تا ظرفیت دو لیتر را در خود جای دهند. اکثر کوله ها دارای جیب های جانبی هستند که برای بطری های آب طراحی شده اند که می توانند یک تا دو بطری را در هر کدام جای دهند.

ضد آب بودن

فکر می کنید ممکن است یک روز باران ببارد؟ باید دقت داشته باشید که اکثر بسته ها ضد آب نیستند. برای جلوگیری از خیس شدن وسایلتان به یک پوشش باران یا کیسه های خشک نیاز دارید. کاورهای باران را می توان به طور جداگانه خریداری کرد. اینها کوله شما را می پوشانند تا تمام وسایل شما در همه شرایط به جز مرطوب ترین شرایط خشک بماند.