9 نکته برای کمک به انتخاب کیفی که به کمر شما آسیب نمی‌رساند

Monday، ۲۰ Farvardin ۱۴۰۳

کیف دوشی زنانه

کیف‌ها علاوه بر زیبایی و مفید بودن، می‌توانند بر وضعیت، قدرت و حتی شکل بدن تاثیر بگذارند و انتخاب کیفی که به بدن شما آسیب نمی‌رساند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای این کار می‌توانید از یکسری نکات و ترفند‌های ساده که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم استفاده کنید و مطمئن شوید که کیف‌های انتخابی شما بهترین هستند.

1. کیفی را انتخاب کنید که نزدیک بدنتان بماند.

وقتی کیفی را انتخاب می‌کنید که در نزدیکی بدن شما به صورت کراس بادی قرار می‌گیرد، وزن آن به طور مساوی توزیع شده و ارگونومیک‌تر می‌شود. کراس بادی به این صورت است که، اگر بند را روی شانه راست قرار می‌دهید، کیف روی بدن و در سمت چپ قرار گیرد و هر از گاهی طرف آن روی بدن جابجا شود.

2. از خرید کیف‌هایی که باید در آغوش خود حمل کنید، خودداری کنید.

از خرید مدل‌هایی که فقط با بازو‌ها قابل حمل هستند خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ناحیه آرنج، شانه، مچ، دست و گردن شود. به دنبال کیف‌هایی باشید که می‌توانند از پشت، شانه‌ها یا دیگر قسمت‌های قوی‌تر بدن حمایت کنند.

3. به وزن کیف دوشی توجه داشته باشید.

با توجه به این که می‌خواهید چیز‌هایی را داخل کیف دوشی قرار دهید و آن را حمل کنید، پس وزن کیف در حال افزایش است و این وزن به طور استاندارد نباید بیش از 10% وزن بدن شما باشد.

4. از بند‌های زنجیری استفاده نکنید.

زنجیر‌ها وسایلی هستند که کیف‌ها را شیک‌تر و زیبا‌تر می‌کنند، اما بهترین انتخاب برای شما محسوب نمی‌شوند. زیرا وزن زیادی دارند و پوست بدن را خراش می‌دهند. بنابراین به دنبال بند‌های کوتاه و نرمی باشید که به پوست و بدن شما آسیبی نمی‌رساند.

5. کیف مورد نظرتان را امتحان کنید.

گاهی اوقات همه چیز آن طوری که در ذهن خود تصور می‌کردید، نیست و امتحان کردن کیف قبل از خرید آن اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا با این کار می‌توانید کیف و وزن آن روی بدن را حس کنید، از نحوه قرار گرفتن آن روی بدن مطلع شوید و از آسیب رساندن بند‌ها به بدن اطمینان حاصل کنید.

6. به دنبال کیف‌های کوچک باشید.

کیف‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید تا بیش از حد به بدن خود فشار نیاورید. کیف‌های کوچک چون متریال کمتری دارند سبک‌تر هستند و نیازی به پر کردن آن‌ها نیست، پس هنگام استفاده از آن‌ها چیزهای زیادی را با خود حمل نمی‌کنید.

7. به دنبال کیف‌هایی باشید که کیفیت خوبی دارند و به خوبی ساخته شده‌اند.

اگر کیف شکل، بند محکم و محفظه‌های داخلی مناسب و با کیفیتی داشته باشد، وزن را به خوبی توزیع می‌کند و بدن شما دچار مشکل نمی‌شود.

8. کیف‌هایی را انتخاب کنید که توسط قسمت‌های قوی‌تری از بدن حمل می‌شوند.

هنگام انتخاب کیف، معمولا بهترین انتخاب آن‌هایی هستند که توسط یک قسمت قوی‌تری از بدن حمل می‌شوند. کوله پشتی‌ها و کیف‌های کمری گزینه‌های عالی برای نگه داشتن وسایل هستند زیرا دست‌های شما آزاد می‌ماند و کمر و مهره‌های کمری وزن بیش‌تری نسبت به گردن، ساعد و... تحمل می‌کنند.

9. کیف‌هایی با بند پهن را انتخاب کنید.

اگر بند کیف خیلی نازک باشد، می‌تواند به پوست آسیب برساند و نمی‌تواند وزن کیف را به خوبی نگه دارد. بنابراین اگر هنگام انتخاب کیف به دنبال کیف‌هایی باشید که بند‌های پهن‌تری دارند، به بدن خود اهمیت بیش‌تری داده‌اید.

منبع: brightside