5 اشتباه رایج در خرید کیف چرمی زنانه

Tuesday، ۲۲ Khordaad ۱۴۰۳

 کیف چرمی زنانه

خرید محصولات چرمی معمولا به زمان و دقت بسیار زیادی نیاز دارد، زیرا اطمینان از چرم طبیعی و خرید محصولی که تمام نیاز‌های شما را رفع کند، سخت است. در این مقاله قصد داریم به اشتباهات رایج هنگام خرید کیف چرمی زنانه و به نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید، بپردازیم.

خرید کیف چرم زنانه

اطمینان از مواد مورد استفاده در ساخت کیف چرمی کار ساده‌ای نیست و با ورود محصولات مختلفی که توسط تولید کنندگان متعدد وارد بازار می‌شود، متاسفانه بسیاری از افراد به جای توجه به کیفیت محصول، فریب ظاهر جذاب آن‌ها را می‌خورند.

علاوه بر کیفیت، داشتن فضای کافی نیز مساله مهمی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل محصول خریداری شده هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

اشتباهات رایج در خرید کیف چرمی زنانه

هنگام خرید کیف چرمی زنانه، عواملی وجود دارد که برای تضمین عملکرد و دوام خوب کیف لازم است:

کیفیت کیف چرم

مهم‌ترین اشتباهی که اکثر افراد هنگام انتخاب کیف چرمی زنانه انجام می‌دهند، به توجهی به کیفیت کیف است. کیف‌های چرمی با کیفیت به مرور زمان زیبا‌تر از قبل می‌شوند. در حالی که، انتخاب کیف بی‌کیفیت منجر می‌شود که کیف به مرور زمان تغییر شکل داده و ظاهر جذاب خود را از دست بدهد. در نتیجه اگر هنگام خرید کیفیت کیف چرمی را اولویت قرار دهید، از زیبایی آن برای مدت طولانی لذت خواهید برد.

تقسیم بندی محفظه‌های کیف چرم

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید کیف دستی زنانه، خرید کیف‌هایی است که جیب و فضای تقسیم بندی شده داخلی ندارد. با توجه به استفاده‌ای که از کیف‌های چرمی دارید، کیف‌ها دارای فضای داخلی متفاوتی هستند. فضای داخلی کیف باید به طور بهینه تقسیم بندی شده باشد، زیرا این فضا‌ها موجب سازماندهی وسایل موجود در کیف می‌شوند. در نتیجه انتخاب کیفی که فضای داخلی مناسبی ندارد و فاقد محفظه برای اقلام کوچکی از جمله کارت و کلید می‌باشد، انتخاب خوبی به نظر نمی‌رسد.

وزن کیف چرم

یکی از اشتباهات رایجی که افراد هنگام خرید کیف چرمی زنانه انجام می‌دهند، بی‌توجهی به وزن کیف است. زیرا خرید یک کیف چرمی سنگین به تدریج منجر به گردن درد، شانه درد و مچ درد می‌شود. در نتیجه سنگین بودن کیف چرمی نشانه با کیفیت بودن آن نیست و به دلیل تحمل وزن کیف و وزن وسایل داخل آن هنگام استفاده از کیف، حتما باید به وزن کیف چرمی توجه کنید.

سخت‌افزار کیف چرم

بی دقتی در انتخاب سخت‌افزار کیف چرمی، یکی دیگر از اشتباهات رایج خرید است. سخت افزار‌های کیف چرمی معمولا شامل قطعاتی مانند زیپ، سگک و... می‌باشد که برخی از آن‌ها ضروری و برخی دیگر زینتی هستند. در نتیجه لازم است هنگام انتخاب کیف چرمی زنانه به جنس سخت افزار‌های پر کاربرد آن توجه کنید، زیرا در صورت خراب شدن دیگر نمی‌توانید از کیف استفاده کنید و حتی ممکن است در اثر برخورد پوست با آن‌ها دچار تحریک پوستی و آلرژی شوید.

سایز کیف چرم

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که افراد هنگام خرید کیف چرم زنانه انجام می‌دهند و منجر به خرید کیف دیگری می‌شود، انتخاب کیف چرم با سایز نامناسب است. انتخاب کیف چرمی با سایز نامناسب موجب پر کردن بیش از حد کیف و تغییر شکل آن می‌شود و حتی ممکن است وسایل مورد نیاز شما را در خود جای ندهد.

روش‌های مختلف شناسایی چرم طبیعی

چرم طبیعی از پوست حیوانات و گیاهان مختلفی ساخته می‌شود. برای تهیه محصولات چرمی، پوست حیوانات از طریق دباغی فرآوری شده و سازندگان از چرم بدست آمده محصولات را تولید می‌کنند. عوامل مختلفی بر کیفیت چرم تاثیر می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت فرآیند دباغی، کیفیت پوست و نزدیکی آن به لایه بیرونی اشاره کرد. مهم‌ترین نشانه‌های چرم طبیعی عبارت است از:

نرمی هنگام لمس و منحصر بودن هر قسمت از ساختار آن

وجود آثاری مانند چین و چروک

انعطاف پذیری

بوی چرم طبیعی که ناشی از فرآیند دباغی می‌باشد.

تیره‌تر شدن چرم با خیس کردن آن که به دلیل جذب آب اتفاق می‌افتد.

هنگام سوختن با آتش بویی شبیه بوی سوختن مو ایجاد می‌شود.

نحوه نگهداری از چرم طبیعی

نگهداری از محصولات چرم طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد و مراقبت از آن‌ها با محصولات چرم مصنوعی متفاوت است. برای نگهداری از کیف چرم طبیعی خود لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

تمیز نگه داشتن کیف چرمی، اولین قدم برای نگهداری از آن است. برای این کار، از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کرده و هنگام خرید از فروشنده تمیز‌کننده مورد نیاز را درخواست کنید.

سطح کیف چرم طبیعی به مرور زمان خشک و سفت می‌شود و در صورت عدم رسیدگی ممکن است ترک‌هایی روی آن مشاهده شود. برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی باید از کرم‌ها و واکس‌های مخصوص چرم طبیعی استفاده کنید.

کیف چرمی خود را در مکان‌های مرطوب نگذارید، زیرا ممکن است رطوبت موجب ایجاد لکه‌هایی بر روی چرم طبیعی شود.

اگر کیف چرم طبیعی شما خیس شد، اجازه دهید به طور طبیعی و بدون استفاده از منابع گرمایشی خشک شود.

اگر قصد دارید مدتی از کیف چرم طبیعی استفاده نکنید، بهتر است آن را در جای خشک و دور از نور خورشید نگه دارید.

علاوه بر این اگر از کیف برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را در حالت آویزان قرار ندهید، زیرا این کار موجب تغییر شکل اولیه کیف می‌شود.

منبع: eg.style