15 مدل کیف دستی و راهنمای خرید آن

Tuesday، ۱۶ Aabaan ۱۴۰۲

کیف دستی یکی از لوازم ضروری در کمد لباس است که انواع مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی 15 مدل از محبوب‌ترین کیف‌های دستی بپردازیم و کاربرد آن‌ها را بیان کنیم تا ضمن آشنایی، بتوانید خرید خوب و مناسبی داشته باشید.

کیف دستی چیست؟

کیف دستی، کیفی است که برای حمل پول، کیف پول، تلفن و دیگر وسایل ضروری و پر کاربرد روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف‌ها معمولا دارای یک بند یا دسته بلند هستند که می‌توانید آن را روی شانه قرار دهید یا در دست بگیرید. برخی از این کیف‌های دستی، در داخل یا خارج دارای محفظه‌هایی هستند که برای جداسازی وسایل استفاده می‌شوند و ممکن است دکمه یا زیپ داشته باشند. کلمه (کیف دستی) در گذشته به کیف کوچکی گفته می‌شد که تنها برای حمل پول نقد طراحی شده بود، اما امروزه کیف‌های دستی دارای اندازه‌ای بزرگتر از کیف پول هستند و اشیاء ضروری روزمره را در خود جای می‌دهند. کیف‌های دستی از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و انواع متنوعی دارند.

15 مدل کیف دستی

در این بخش به برخی از محبوب‌ترین انواع کیف دستی زنانه و لباس‌هایی که می‌توانید با آن‌ها ست کنید می‌پردازیم:

1. کوله پشتی

کیف کوله پشتی دستی یک کیف کوچک با دو بند روی شانه است و اندازه‌ای کوچک‌تر از یک کوله پشتی معمولی دارد. این کیف به کیف‌های مدرسه شبیه است و ظاهری جوانانه‌تر و غیر رسمی‌تر دارد. کیف کوله پشتی دستی، برای استفاده روزانه گزینه بسیار خوبی است و با لباس‌های غیر رسمی یا نیمه رسمی ست می‌شود.

2. کیف بشکه‌ای

کیف بشکه‌ای دستی یک کیف استوانه‌ای است که دو بند کوتاه برای حمل دستی و گاهی یک بند بلند شانه‌ای دارد. استفاده از این کیف برای سفر بسیار رایج‌تر از استفاده آن به صورت روزانه است زیرا ساختاری کاملا غیر رسمی دارد.

3. کیف سبدی

کیف سبدی دستی از چوب‌ها یا حصیر‌های بسیار نازکی ساخته می‌شود که به شکل بافت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و معمولا دارای دو دسته کوتاه و یک دسته بلند و دکمه یا چفت‌هایی برای باز و بسته شدن رویه هستند. این کیف‌ها بسیار زیبا و جذاب هستند و با لباس‌هایی مثل سارافون، برای یک پیک نیک به راحتی ست می‌شوند.

4. کیف کمری

کیف کمری یک کیف با اندازه‌ای کوچک است که دور کمر شما قرار می‌گیرد و دستان شما کاملا آزاد خواهد بود. این کیف‌ها ساختاری غیر رسمی دارند و با یک سگک بسته می‌شوند. بند کیف‌های کمری قابلیت تغییر سایز دارند و همه افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

5. کیف سطلی

کیف سطلی دستی در واقع یک کیف به شکل سطل است که یک بند کشی در بالای آن قرار دارد که با کمک آن، درب کیف جمع می‌شود. این کیف‌ها معمولا دارای یک بند دستی و یک بند دوشی می‌باشند و برای استفاده با لباس‌های غیر رسمی مناسب هستند.

6. کیف کراس بادی

کیف کراس بادی دستی یکی از محبوب‌ترین و پر کاربرد‌ترین کیف‌های دستی است و با قرار گرفتن بر روی شانه به صورت کج، روی بدن قرار می‌گیرد. این کیف‌ها انوع بسیار مختلفی دارند و به خوبی با لباس‌های غیر رسمی ست می‌شوند.

7. کیف کلاچ

کیف کلاچ دستی یک کیف کوچک و ظریف بدون دسته است که فقط یک بند بلند دارد. این کیف برای مناسبت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای حمل آن کافیست بند بلند آن را روی شانه‌های خود قرار دهید و از مهمانی لذت ببرید.

8. کیف پزشک

کیف پزشک، یک کیف بزرگ مستطیل شکل است که پزشکان در قرن 19 و 20 از آن برای حمل لوازم پزشکی خود استفاده می‌کردند. کیف پزشک مدرن و امروزی نیز دقیقا شبیه کیف پزشک آن زمان است و دوام بسیار خوبی دارد. این کیف دارای کفی صاف و فضای بسیار خوبی برای لباس و وسایل ضروری دارد و از آن می‌توان برای سفر‌های یک روزه استفاده کرد.

9. کیف بند کشی

کیف بند کشی یک کیف بسیار ساده و معمولی است که از نایلون یا پارچه ساخته می‌شود و قسمت بالای آن یک بند کشی دارد که با کمک آن، کیف بسته می‌شود. این کیف‌ها برای انجام کار‌های روزانه مناسب هستند و دو بند برای قرار گرفتن روی شانه‌ها دارند.

10. کیف دوفل

کیف دوفلی یک کیف بزرگ و بدون ساختار است که برای مسافرت، باشگاه یا اقامت شبانه مناسب است. این کیف دارای دو دسته و یک بند بلند است و به دلیل تولید از پارچه‌ای مانند برزنت، دوام بسیار خوبی دارد.

11. کیف مسنجر یا نامه رسان

کیف مسنجر یک کیف مستطیلی است که یک بند بلند برای قرار گرفتن روی شانه یا بدن دارد. این کیف ابتدا برای پیک‌ها تولید شد که بتوانند نامه‌های خود را به راحتی حمل کنند، اما امروزه به عنوان یک اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف مسنجر یک کیف غیر رسمی است و قابلیت حمل وسایل روزانه و لپ تاپ را دارد.

12. کیف ساچل

کیف ساچل شباهت بسیار زیادی به کیف مسنجر دارد و به عنوان پسر عموی کیف مسنجر شناخته می‌شود. این یف غیر رسمی دارای یک بند شانه‌ای بلند است و ساختاری ظریف‌تر و کوچک‌تر از کیف مسنجر دارد.

13. کیف اسلوچی یا کیف چروک

کیف اسلوچی یا کیسه هوبو یک کیف بدون ساختار است که یک بن برای حمل روی شانه دارد. این کیف به اندازه کافی جا‌دار است و برای موارد غیر رسمی مانند رفتن به ساحل برای شنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

14. کیف توت یا جوراب دار

این کیف تقریبا شبیه کیف چروک یا اسلوچی است و ساختاری پارچه‌ای و ظریف دارد. کیف توت ساختاری غیر رسمی دارد و معمولا برای خرید و انجام کار‌های روزمره مناسب است.

15. کیف مچی

کیف مچی یک کیف کوچک، ظریف و مستطیلی شکل است که برای حمل پول، کیف پول کوچک، تلفن همراه یا کارت‌های عابر بانک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیف معمولا برای ملاقات‌های شبانه کاربرد دارد و دارای یک بند کوچک است که روی مچ دست قرار می‌گیرد.