چرا ما این قدر به کیف‌های دستی علاقه داریم؟

Saturday، ۱۸ Aazar ۱۴۰۲

کیف‌های گران قیمت تولید شده توسط برند‌های معتبر، امروزه نه تنها برای سوپر مدل‌ها و افراد مشهور بلکه برای تمامی افراد تولید می‌شوند و بسیاری از افراد آماده‌اند تا بیش‌تر از پول یک روز گردش و تفریح یا حتی خرید یک ماشین را برای تهیه یک کیف دستی خرج کنند. علت علاقه زنان به کیف‌های دستی تا حدی به این دلیل است که آن‌ها یک بیانیه ظاهری منحصر به فرد از وضعیت یک زن، دانش مد و قدرت کسب درآمد هستند و افزایش میزان محبوبیت آن‌ها در 100 سال گذشته نیز به دنبال افزایش استقلال اجتماعی صاحبان آن‌ها ایجاد شده است.

حدود 200 سال پیش، زن‌ها بیشتر خانه‌دار بودند و وسایل خود را در کیفی که درون چین‌های لباس آن‌ها قرار داشت، نگه می‌داشتند. اما درست زمانی که زنان شروع به ترک خانه برای تفریح و کار کردند، کیف‌ها به وسایلی مفید برای حمل لوازم و وسایل تبدیل شدند. سفر‌های ریلی و دریایی نیز باعث ایجاد انفجاری در محبوبیت چمدان‌ها و جعبه‌های حمل لباس شد که کیف‌های دستی چرمی مدرن امروزی از آن‌ها نشات می‌گیرد.

این تصادفی نیست که بسیاری از مجلل‌ترین مکان‌های طراحی کیف‌های دستی امروزی نیز با متداول شدن مسافرت‌ها در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 بوجود آمدند و همانطور که زنان به استقلال مالی رسیدن، صنعت کیف‌های دستی نیز شکوفا گردید.

اما احساسی که یک کیف دستی می‌تواند به زنان القا کند، چیزی بسیار فراتر و عمیق‌تر از یک وسیه برای حمل لوازم و وسایل ضروری و مورد نیاز است. زیرا کیف دستی به صورت آشکار و پنهان می‌تواند نشان دهنده شخصیت و خصوصیات عمیق استفاده‌کننده آن باشد.

در زمان‌های گذشته، جیب‌ها تقریبا به عنوان بخشی از لباس زیر طبقه بندی می‌شدند و محل قرار‌گیری آن‌ها به صورت مخفی در زیر قسمت مجلل لباس قرار داشت و به صورت شکافی در دامن دوخته می‌شد. اولین نمونه کیف‌های دستی در اواخر قرن هجدهم مشبکی، گلدوزی شده، گلدار، ساتن و مخمل بودند که زنان می‌توانستند لوازم آرایش و وسایل خود را با آن حمل کنند. اگرچه این سبک کیف‌های دستی دیگر مد نیست اما آن‌ها همچنان جذابیت خود را از دست نداده‌اند و به عنوان یک اکسسوری مهم در نظر گرفته می‌شوند.

بسیاری از مردان درباره آن چه زنان در کیف‌های دستی خود حمل می‌کنند نظر مبهمی دارند و هرگز جرات دست زدن و وارد شدن به حریم شخصی آن‌ها را ندارند.

اکثر زنان بدون کیف دستی خود نوعی احساس برهنگی را تجربه می‌کنند و از ان جا که لباس‌ها هر روز ساده‌تر می‌شوند، انتخاب یک کیف مناسب نیز می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند.

آنچه امروزه در تمامی کیف‌های دستی مشاهده می‌شود، خطوط واضح و تمیز است و زنان امروزی علاقه بسیار زیادی به طراحی‌های ساده دارند. کیفیت مهارت تولید کیف دستی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و یک کیف باید بعد از مدت‌ها استفاده نیز مانند روزی که خریداری شده است زیبا به نظر برسد. به همین دلیل است که برند‌های معتبر تولید‌کننده کیف دستی زنانه همواره به دنبال بهترین مواد اولیه و تولید کیف‌های با کیفیت هستند.