روش‌های مناسب برای حمل کیف‌های سنگین

Saturday، ۱ Ordibehesht ۱۴۰۳

کیف زنانه

اگر شما نیز مانند بسیاری از خانم‌های دیگر از کیف‌های پر و با وزن زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که طبق نظر پزشکان ارتوپد، این کیف مملو از وسایل نه تنها به عنوان مانعی برای شما محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند سلامتی شما را نیز به خطر بیندازد.

در واقع وقتی شما کیف سنگینی را روی شانه‌های خود حمل می‌کنید، به نوعی باید شانه خود را بلند یا به طرف دیگری خم کنید. هر چه مدت زمان استفاده از این کیف بیش‌تر باشد، ستون فقرات بیش‌تر خمیده می‌شود.

در نتیجه این ناهماهنگی، کمردرد، گردن درد، شانه درد، کشیدگی عضلات و مفاصل و فتق دیسک است که در کودکان نیز می‌تواند منجر به اسکولیوز شود.

یک مطالعه کوچک انجام شده در سال 2013 نشان داد که، به طور معمول حمل کیف به یک طرف نیز می‌تواند بر نحوه راه رفتن افراد تاثیر بگذارد و افراد برای بهبود وضعیت سلامتی خود باید از این عادت خودداری کنند.

در ادامه قصد داریم به روش‌هایی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید کیف خود را راحت‌تر حمل کنید:

دو کیف همراه خود داشته باشید

با تقسیم وزن و بار کیف‌ها بر روی هر دو شانه، می‌توانید از عدم تقارن حمل یک کیف سنگین که موجب ایجاد مشکلات می‌شود، جلوگیری کنید.

بار خود را سبک کنید

یک قانون تعیین شده برای وزن کیف بیان می‌کند که، وزن یک کیف هرگز نباید بیش‌تر از 10% وزن بدن باشد. بنابراین اگر با رژیم غذایی یا ورزش وزن خود را کاهش داده‌اید، حتما باید به فکر خرید یک کیف دیگر باشید.

برای این که وزن بار و کیف خود را بدانید، می‌توانید آن را مانند مراحل پیش از پرواز با هواپیما وزن کنید. توصیه می‌کنیم یک بار با کیف روی ترازو بروید و یک بار بدون کیف، سپس وزن دفعه دوم را از وزن دفعه اول کم کرده و به وزن کیف خود برسید.

با استفاده از این روش می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام وزن کیف اندازه‌گیری شده و از هر گونه خطایی جلوگیری می‌شود.

از کیف‌های کوله پشتی استفاده کنید

از نظر ارگونومی، کوله پشتی بهترین انتخاب برای کسانی است که بار زیادی را با خود حمل می‌کنند. کوله پشتی گزینه برای این کار است، اما استفاده از آن نیز می‌تواند به گردن فشار زیادی وارد کند. اگر می‌خواهید از کیف شانه‌ای استفاده کنید، بهتر است هر چند وقت یکبار طرف قرار دادن آن را جا بجا کرده و از یکنواختی و آسیب جلوگیری کنید.

قدرت بدنی خود را افزایش دهید

صرف نظر از این که کیف شما چقدر سنگین است، داشتن یک بدن قوی می‌تواند به شما کمک کند که حتی هنگام حمل کیف سنگین نیز صاف بایستید و از مشکلات عدم توازن جلوگیری کنید. انجام حرکاتی مانند پلانک، دراز و نشست، تمرینات اریب و تمرینات مربوط به کمر که بر مرکز بدن تمرکز دارد، می‌تواند توانایی بدنی شما را افزایش دهد.

داشتن وضعیت بدنی خوب به قدرت مرکزی بدن بستگی دارد و داشتن قدرت مرکزی خوب موجب بهبود وضعیت بدن می‌شود.

منبع: time